Kampanjan jälkeen
- On aika kiittää itseään, myyntiin osallistuneita partiolasia, tukijoukkoja ja ostajia. Muista tonttumerkit! Innostuminen lisää onnistumista ja onnistumiset lisäävät innostumista! Muistakaa juhlistaa kampanjanne tuloksia yhdessä ja kiittää tukijoitanne.
- Konkretisoi kampanjan vetämisessä saavuttamasi osaaminen sähköisellä osaamismerkillä.
- Muista myös hoitaa raportointi ja tilitykset kuntoon.
-
Kerää ja hävitä myymättömät kalenterit. Kampanjan päätteeksi kerää myymättömät kalenterit ja Tarkista, että tilitetyn rahan ja palautettujen kalenterien määrä täsmää jaettujen kalenterien määrään. Voit palauttaa korkeintaan 50 % lippukuntanne tilaamista kalentereista.
- Lippukunta tuhoaa kaikki myymättömät adventtikalenterit. Niitä ei palauteta partiotoimistolle.
- Adventtikalenteri on rahanarvoinen myyntituote. Myymättömät tulee kerätä pois myyjiltä ja ne tulee tuhota niin että eivät vahingossakaan päädy uudelleen myyntiin. On sinun vastuullasi, ettei yhtään kalenteria jää mihinkään kololle tai kotiin pyörimään.
- Kalenterit voi helposti kierrättää, sillä kalenteri on kartonkijätettä ja tarrat voi joko ottaa talteen tai laittaa tarra-arkin paperinkeräykseen. Kalenterin muovikääre kierrätetään muovijätteenä.
- Mikäli ette lajittele materiaaleja (kartonki, paperi ja muovi), ne on tuhottava myyntikelvottomiksi ja kierrätettävä energiajätteenä. Tuhoamisen voi tehdä esim. saksimalla jokaisesta kalenterista kulman pois tai vetää mattoveitsellä viillon kalenteriin.
- Kirjaa opit loppuraporttiin
- Tee yhteenveto kampanjan tuloksista ja jaa siitä positiivista viestiä lippukunnan jäsenille, kalenterin ostajille, tukijoukoille ja some-kanavienne seuraajille.
- Seuraavan vuoden kampanjaa varten kannattaa kirjata lyhyesti, missä olivat pahimmat sudenkuopat – ja missä mehevimmät onnistumiset. Näin tieto on tallella sinua tai seuraajaasi varten ensi vuonna. Hyödynnä halutessasi tätä valmista loppuraporttipohjaa.
- Vastaa kampanjapäälliköiden palautekyselyyn. Saat joulukuun alkupuolella sähköpostiisi kampanjapäälliköiden palautekyselyn. Vastaamalla siihen annat arvokasta tietoa tulevien kampanjoiden kehitykseen! Palaute auttaa kehittämään kampanjaa!