Näin kerrotte tavoitteesta ostajalle

Kun olette asettaneet selkeän tavoitteen kalenterimyynnillenne, on siitä viestiminen helppoa. Miettikää jokin konkreettinen kohde (katso vinkit tavoitteen asettamiseen), johon keräätte rahaa. Myös asiakas haluaa mielellään tietää, mitä teette keräämillänne rahoilla!

Mitä konkreettisempi kohde on, sitä ymmärrettävämpi se on potentiaalisille asiakkaillenne. Yleisluontoinen ”partiotoiminnan tukeminen” ei välttämättä kerro ei-partiolaiselle vielä mitään.

Päättäkää jo ennakkoon mitä myyntituotolla on mahdollista tehdä ja varmistakaa että kaikki lippukunnan myyjät tietävät varainhankintanne kohteen. Sitten tavoitteestanne on helppo kertoa myös myyntitilanteessa asiakkaalle!

Tässä muutama esimerkki tavoitteesta kertomiseen:

  • ”Keräämme rahaa kalenterimyynnillä uusien telttojen hankintaan.”
  • ”Käytämme myyntituotot tämän vuoden myynnistä kokoontumistilamme, eli partiokolomme remonttiin.”

Kannattaa kertoa tavoitteestanne myös lippukuntanne ja jäsentenne somepostauksissa. Nappaa käyttöösi valmiit somepostausehdotukset copy+paste ja lisää vain lippukunnan omat tiedot.

partiolainen ovensuussa myymässä adventtikalenteria ostajalle

Tavoitteellinen myyntipuhe

Hei! Haluaisitko ostaa partiolaisten adventtikalenterin?

Kalenteri maksaa tänä vuonna 10 euroa, ja sen tuotot käytetään kokonaisuudessaan partiotoiminnan tukemiseen. Meidän lippukuntamme kerää myynnillä varoja uuden puolijoukkueteltan hankintaan. Myymällä vähintään 500 kalenteria saamme kerättyä riittävästi varoja telttaa varten!

Jaa sivu: