Panosta lippukunnan sisäiseen viestintään ja näe tulokset kampanjassa

Sisäisen viestinnän tavoitteena on, että kaikki lippukunnan johtajaikäiset tietävät kampanjan perustiedot. On myös tärkeää, että huoltajat kotona tietävät, mitä kampanjassa tapahtuu.

Tältä sivulta löydät joulukampanjapäälliköille suunnattuja vinkkejä adventtikalenterikampanjan sisäiseen viestintään. Muista kertoa adventtikalenterikampanjasta ainakin lippukunnan verkkosivuilla, somessa, lippukuntalehdessä ja kolojen ilmoitustauluilla.

Katso muistilista johtajille ja huoltajille perehdytettäviin asioihin

Viestintä lippukunnan johtajistolle

Lippukuntanne ryhmänjohtajilla on kampanjan onnistumisessa keskeinen rooli. Kun perusasiat ovat kaikkien tiedossa, voi kukin ryhmä keskittyä myyntiin täysin rinnoin!

  • Viesti kampanjan käytännön asioista lippukunnan johtajille jo hyvissä ajoin ennen varsinaisen kampanjan alkamista 15.10.
  • Hyvä kanava lippukunnan sisäiseen vertaistukeen ja nopeisiin kysymyksiin voisi olla esimerkiksi johtajiston oma WhatsApp-, Slack tai FB-ryhmä.

Viestintä lippukunnan jäsenille

  • Järjestä koko lippukunnan yhteinen adventtikalenterikampanjan aloitustilaisuus!
    • Sen voit tehdä livenä tai virtuaalisesti esim. Teamsillä.
    • Tarjoa tilaisuus kaikille jäsenille kysyä mieltään askarruttavia kysymyksiä.
    • Johtajiston voi houkutella paikalle vaikkapa glögin ja joulutorttujen avulla.
  • Ripusta tavoitejuliste kolon seinälle.
    • Sisäiseen viestintään tarkoitettuun julisteeseen voit täydentää tiedon, mihin tavoitteeseen lippukuntanne tänä vuonna kerää rahaa ja kuinka monta kalenteria kunkin jäsenen tulisi myydä tavoitteeseen päästäkseen.
  • Kannattaa myös vierailla ryhmien kokouksissa kampanjan aikana
    • Kysele, miten myynti etenee ja missä voisit heitä auttaa.

Viestintä partiolaisten huoltajille ja kotijoukoille

Tiedota myös kotijoukkoja, jotta he voivat tukea lapsiaan myyntityössä. Innokkaimmat huoltajat ovat myös kullanarvoinen apu myynnissä ja myyntipaikkojen löytämisessä!

  • Kerro kampanjasta kotiväelle heti syksyn alussa esimerkiksi toiminnan aloituskokouksessa, syyskokouksessa tai huoltajaillassa.
  • Kerro kalenterin merkityksestä ja varainhankinnan tärkeydestä. Mitä tuloilla on tehty ja voidaan tehdä?
  • Lähempänä kampanjaa voit kutsua huoltajat kalenterimyynnin infotilaisuuteen joko mukaan paikan päälle tai etäkokoukseen.
  • Voit myös lähestyä huoltajia sähköpostilla, viesteillä tai perinteisillä kirjeillä. Suomen Partiolaiset lähettää sähköisen uutiskirjeen kaikille huoltajille lokakuussa. Kirjeessä kerrotaan valtakunnallisen kampanjan perustiedot.

Jaa sivu: