Näin kehität myyntiä tehokkaasti
Teemme joka vuosi adventtikalenterikampanjapäälliköille kyselyn, jossa selvitetään esimerkiksi, mitä keinoja lippukunnat käyttävät osana myyntiään. Tämän tiedon pohjalta on verrattu lippukuntien kalenterimyyntimääriä ja päätelty, mitkä myyntikeinot lisäävät lippukunnan kalenterimyyntiä parhaiten. Tässä vinkit myynnin kehittämiseen datan pohjalta.
Tarjoa monipuoliset maksutavat
Käteisen lisäksi muita maksutapoja tarjonneet lippukunnat myivät keskimäärin 14 % enemmän kalentereita. Vuonna 2025 MobilePayn uutena palveluna on Mobiilikassa, jonka avulla voit käyttää omaa puhelinta korttimaksupäätteenä. Lue lisää maksutavoista.
Määrittele myyntitavoite ja kalenterituottojen käyttökohde ennakkoon
Lippukunnat, jotka olivat päättäneet kalenterituottojen käyttökohteen ennalta, myivät keskimäärin 9 % enemmän kalentereita. Myyntitavoitteen määritelleet lippukunnat myivät keskimäärin 8 % enemmän kalentereita. Lue lisää tavoitteen asettamisesta.
Kerro asiakkaille kalenterituottojen käytöstä
Lippukunnat, jotka kertoivat asiakkaille mihin kalenterituottoja käytetään, myivät keskimäärin 22 % enemmän kalentereita. Lue lisää tavoitteesta kertomisesta.
Katso tästä artikkelista vinkit, minkälainen myyntitavoite lippukunnallasi voi olla.
Markkinoi kalenterin omaa verkkokauppaa osana lippukunnan myyntiä
Adventtikalenterin omaa verkkokauppaa markkinoineet lippukunnat myivät keskimäärin 8 % enemmän kalentereita.
Ostaessaan kalenteria verkkokaupasta, ostaja voi kohdentaa lahjoituksensa tietylle lippukunnalle.
Katso tästä artikkelista, miten saat lippukuntasi lisättyä verkkokauppaan sekä miten käytät lippukunnan omaa verkkokauppalinkkiä.